ESHOT, arızalanan otobüslere kendi atölyelerinde müdahale ediyor
(İZMİR) – İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, arızalanan otobüslere kentin dört bir yanındaki atölyelerinde, kendi personeliyle müdahale ediyor. Garanti kapsamı dışındaki araçların, yolcu güvenliğini ve yolculuk konforunu etkilemeyecek yedek parçaları da ESHOT’un Gediz Atölyesi’nde tamir ediliyor. Gerektiğinde bu parçaların yenileri de üretilebiliyor. Böylece yılda yaklaşık 150 milyon lira tasarruf sağlanıyor.
Yaklaşık bin 700 otobüslük filosuyla her gün ortalama 1 milyon kişiye toplu ulaşım hizmeti veren ESHOT Genel Müdürlüğü’nün; Buca Gediz ve Adatepe, Konak Halkapınar, İnciraltı ve Karşıyaka Örnekköy’deki atölyeleri adeta fabrika gibi çalışıyor. Arızalanan ya da kazalarda zarar gören otobüslere ilk etapta sahada mobil tamir ekipleri ile müdahale ediliyor. Garaja çekilmesi gereken araçlar ise atölyelerde ESHOT’un teknik personeli tarafından tamir ediliyor. Bunun yanı sıra garanti kapsamı dışındaki otobüslerin, yolcu güvenliğini ve konforunu etkilemeyecek yedek parçalarının bir kısmı da yine atölye imkanlarıyla tamir ediliyor. Gerekirse bu parçaların yenileri de üretilerek araçlara monte ediliyor.
Yılda 150 milyon TL tasarruf
ESHOT Genel Müdürlüğü teknik personelinin, 3D yazıcılarla modelleyerek kalıplarını çıkardığı ve atölye imkanlarıyla ürettiği yedek parçaların sayısı 1950’yi buluyor. Orijinallerinden çok daha sağlam olan bu parçaların kullanım ömürleri uzuyor. Böylece araçların arıza sıklığı azalıyor. Yılda 70 bin adedi bulan yedek parça üretim ve tamirat faaliyeti sayesinde ortalama 150 milyon TL tasarruf ediliyor.
Zamandan da kazanılıyor
Yedek parça temin süreleri ortadan kalktığı için araçların tamir süreçleri de kısalıyor. Arızalanan otobüsler, olabilecek en kısa sürede yeniden hizmete dönüyor. ESHOT Genel Müdürlüğü Genel Onarım Şube Müdürlüğü Kısımlar Sorumlusu Kadir Akay, Gediz Atölyesi’nde sadece geçen yıl 30 bin yedek parçanın sıfırdan üretildiğini vurguladı. Tamir edilen yedek parçalarla birlikte bu sayının 70 bini bulduğunu belirten Akay, “Ürettiğimiz parçalar içinde 3000 TL’lik olan da var 300 bin TL’lik olan da… Örneğin piyasadan tanesini 300 bin TL’ye alabildiğimiz KWS pistonunu, biz kendi atölyemizde, kendi imkanlarımızla 7 bin TL maliyetle tamir edebiliyoruz. Bu faaliyetleri, yolcu ve araç güvenliğini riske atmadan yapıyoruz. Kamu kaynağını en etkili ve verimli şekilde kullanabilmek için ince eleyip sık dokuyoruz” dedi.
ULUBEY ESCORT
ULUBORLU ESCORT
ULUDERE ESCORT
ULUKIŞLA ESCORT
ULUS ESCORT
ÜMRANİYE ESCORT
ÜNYE ESCORT
ÜRGÜP ESCORT
URLA ESCORT
UŞAK ESCORT
ÜSKÜDAR ESCORT
ÜZÜMLÜ ESCORT
UZUNDERE ESCORT
UZUNKÖPRÜ ESCORT
VAKFIKEBİR ESCORT
VAN ESCORT
VARTO ESCORT
VEZİRKÖPRÜ ESCORT
VİRANŞEHİR ESCORT
VİZE ESCORT
YAĞLIDERE ESCORT
YAHŞİHAN ESCORT
YAHYALI ESCORT
YAKAKENT ESCORT
YAKUTİYE ESCORT
YALIHÜYÜK ESCORT
YALOVA ESCORT
YALVAÇ ESCORT
YAPRAKLI ESCORT
YATAĞAN ESCORT
YAYLADAĞI ESCORT
YAYLADERE ESCORT
YAZIHAN ESCORT
YEDİSU ESCORT
YENİÇAĞA ESCORT
YENİFAKILI ESCORT
YENİHİSAR ESCORT
YENİMAHALLE ESCORT
YENİPAZAR ESCORT
YENİŞARBADEMLİ ESCORT
YENİŞEHİR ESCORT
YERKÖY ESCORT
YEŞİLHİSAR ESCORT
YEŞİLLİ ESCORT