Ekonomi

Sigorta Sektörü TSB ‘Olağan Genel Kurulu’nda Buluştu

Türkiye Sigorta Birliği Olağan Genel Kurulu, bölüm menfaat sahipleri ve üye şirketlerin katılımıyla gerçekleştirildi. TSB Lideri Benli’nin 2022 değerlendirmelerini sunduğu toplantıda, 2023 yılında gündeme gelecek bahisler, deprem eylemleri ve deprem sonrası yapılacaklar değerli bir yer tuttu.

Sigorta departmanının çatı organizasyonu türkiye sigortacılar birliği(TSB) Olağan Genel Kurulu 25 Nisan 2023 tarihinde yapılmıştır. TSB Başkanı Atilla Benli, SEDDK Başkanı Mehmet Akif EroğluVe Yeni Zelanda Sigorta Kurulu CEO’su‘Bu Tim Grafton‘ile ilgili  sektöre dair değerli bilgileri paylaştığı toplantıya; BDDK Başkanı Mehmet Ali Akbende katıldı.

TSB üyesi firmalar ve bölümün değerli isimlerinin katılımıyla gerçekleştirilen Genel Kurul’da sigortacılığın mevcut durumunun yanı sıra sektörün geleceği masaya yatırıldı. Sigorta branşının ülke ekonomisine sağladığı katma değerin altını çizerek, Başkan Benli Kahramanmaraş depreminin, tüm önlemlere rağmen önüne geçilemeyen maddi kayıpları ortadan kaldırmak ve hayatın normal akışına dönebilmek için en değerli aracın sigorta olduğunu bir kez daha hatırlattığını belirtti. Şube tarafından atılacak adımlar ve yürütülen çalışmaların açıklanması, Çillidedi ki:   “Sağlığımız, doğamız, toprağımız, şehirlerimiz, evlerimiz, arabalarımız ve birikimlerimiz; Hepsi sigorta ile korunmaktadır. Bu nedenle sigorta bilincini artırmak hepimizin en önemli sorumluluğudur” dedi.

Eroğlu: “Sigorta Bilincini Sürdürülebilir Şekilde Yaymalıyız”

Sigortacılığın ülke ekonomisi için stratejik bir değeri olduğunu vurgulayarak, SEDDK Lideri Mehmet Akif Eroğluşu sözleri sarf etti: “Risklerin çeşitlendiği ve derinleştiği bir dönemden geçiyoruz. Son dönemde yaşadığımız sarsıntılar, yeni fayların ortaya çıkması, iklim değişiklikleri, siber saldırılar bunların başında geliyor. Her risk farklı fırsatları içinde barındırır. Depremle birlikte farkındalık üst düzeye ulaştı. Gündemimizde tek bir öncelik var. En üst düzeye ulaşan bu bilinci sürdürülebilir bir şekilde tabana yaymak. Bağlanabilirlik stratejilerini politikalara dönüştürme. Tüm kesimlere çağrımdır. Bu fırsatı yeterince kullanmamız gerekiyor.

EroğluSEDDK’nın yeni dönemdeki yol haritası hakkında da bilgi verdi: “Yeni deprem tarifesi, bankalarda satılan sigortalara ilişkin düzenlemeler, dağıtım kanallarının rehabilitasyonu ve segmentasyonu, trafik operasyon merkezi ile poliçe üretim sorununun ortadan kaldırılması, trafik yol haritasının kalan kısmının devreye alınması, yeni yol haritası ve istihdam sağlık, finansal sigorta, katılım sigortası alanında hazırlanmıştır. içeren vizyon belgesini uygulayacağız.

sigorta şubesi çatı teşkilatı TSBTürkiye’nin ekonomiye katkıda bulunmayı en değerli sorumluluğu olarak gördüğünü belirten, Atilla Benli sektörün ekonomiye sağladığı kaynak miktarının 644 milyar liraya ulaştığına dikkat çekti. Bu fonların Türkiye’nin uzun vadeli finansman ihtiyacına katkı sağladığını hatırlatan, TSB Başkanı,  Sektörün gelişimi hakkında şunları söyledi: “Ülkemiz dünyanın en büyük 20. ekonomisi iken sigortacılıkta 38. sırada yer alıyor. Bankacılıktan sonra en büyük ikinci sektör olan sigortacılıkta daha alınacak çok yol ve değerlendirilmesi gereken fırsatlar var. Bu yolda hep birlikte başarıyla yürüyeceğimize inanıyorum. 2013-2022 ortasında bölümümüzün bileşik yıllık %29 büyüme oranını takip etmekten mutluluk duyuyoruz. Öte yandan prim üretiminde 235 milyar TL’ye çıkarak büyük bir başarıya imza attık. Devletimizin son dönemde değerli iyileştirmeler yaptığı BES ve OKS’de 2013-2022 ortasındaki bileşik yıllık büyüme oranı %37 oldu. Mart 2023 prestijiyle fon büyüklüğümüz 454 milyar TL’ye yükseldi.”

Benli: “Afet yönetiminin merkezinde sigorta var”

Depremlerin ilk gününden bu yana tüm paydaşlarıyla birlikte afetzedelerin yanında olduklarını ve olmaya da devam edeceklerini ifade ettiler. TSB Başkanısözlerini şöyle sürdürdü: “Hemen sahada hem de merkezlerimizde çalışmalarımıza başladık. Bu içerikte; 13,3 milyar TL nakdi yardım, 383 bin giyecek, 5,4 milyon hijyen malzemesi, 92 tır, 4 sahra mutfağı, 323 konteyner, 9 ambulans, 10,4 milyon yardım malzemesi ve 322 bin gıda yardımı toplayarak afetzedelerimize gönderdik.

Aynı zamanda hasar süreçlerinin uyumlaştırılması için çeşitli faaliyetler yürüttüklerini belirtmişlerdir. TSB Başkanıkamu kurumlarıyla bilgi paylaşımını artırarak şubeden gelen talepleri ilgili kurumlara aktardıklarını, böylece sigortalıların tazminata en kısa sürede ulaşması için kritik adımlar attıklarını belirtti.

Atilla Benli: “Sigorta şubemiz afet yönetiminde çok merkezi bir noktada konumlanmış ve çok değerli sorumluluklar üstlenmiştir. Tüm paydaşlarımızla birlikte kaynaklarımızı seferber ederek depremzedelerimizin yanında olduk. Ayrıca bölümümüzün çalışanlarının da afet mağduru olduğunu unutmadık. Felaketin ilk gününden itibaren sigorta sektörü çalışanlarının sorunlarını ve eksikliklerini gidermek için çalışmaya başladık. Şirketlerimizin yaptığı girişimlerle, şoktan etkilenen acentelerimize finansal, lojistik ve operasyonel altyapı sağladık.

Sektörümüzü dünyadaki gelişmiş ülkelerdeki sigortacılıkla karşılaştırırsak hiçbir eksiğimiz yok; hatta nitelikler, hazırlık ve insan kaynakları açısından daha uygun bir konumda olduğumuzu görüyoruz. Tüm sigortalı varlıkları sarsıntı öncesi durumlarına döndürmek için teminat gücüne sahibiz. Yeter ki devletimizle milletçe, özel kesim olarak yan yana duralım. Birlik ve beraberlik ruhumuzla bu zor günleri aşacak ve her zaman daha güçlü yarınları birlikte inşa edeceğiz.”

TSB Olağan Genel Kuruluna Katılmak Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK) Başkanı Mehmet Ali AkbenAyrıca depremin sigorta departmanının değerini bir kez daha hatırlattığını belirtti.   Akben, “Sigorta sektörünü güçlendirmemiz gerekiyor. Bankaların bu noktada kalkınmaya katkısı için her zaman iş birliğine hazırız” dedi.söz konusu.

TSB Genel Kurulunın değerli konuklarından biri. Yeni Zelanda Sigorta Kurulu CEO’su‘Bu Tim Grafton öyleydi. Konuşmasında fay sınırları ile çevrili Yeni Zelanda’da 2010-2011 yıllarında yaşanan depremlerin ardından gelen güçlü süreç, alınan önlemler ve günümüzde halen uygulanan sistemler gibi birçok konuya değindi. Tim Graftonsigortacılık ve beyin sarsıntısı konusundaki deneyimlerini paylaştı.

Bu kapsamda yeni yasal düzenlemelere ihtiyaç duyulabilir. Grafton mala verilen zararın yarattığı zorlukların yanı sıra temel toplumsal konulara da hassasiyetle yaklaşılması gerektiğini hatırlattı. Afet sonrası hizmet şubesinin kesintiye uğradığına dikkati çeken, Yeni Zelanda Sigorta Kurulu CEO’suduruma hazırlıklı olmak için depremden önce ilgili politikaların oluşturulmasının değerini vurguladı. Takım  GraftonAfet sonrası dönemde sigortalıların bilgi ihtiyacının arttığına dikkati çeken Gül, sürecin işleyişine ilişkin sık sık bilgilendirmelerin kendilerine olan güveni tazelediğini vurguladı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

buyukorhanajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu